Cenk Bravo alsın mı?
Yok efendim babası “Astra al, Opel iyidir.” diyormuş. Japonsever dostları Toyota’yla kafasının rahat edeceğini söylüyormuş. Bazı lise arkadaşları ona Peugeot 308’i yakıştırırken, üniversiteden bazı arkadaşları ise Megane’ı ona layık görüyormuş. Öte yandan bayideki adam Hyundai i30’u çok överken, kendisi Internet’te Focus’la ilgili iyi yazılar okumuş.
AMA kendisi Bravo’yu beğeniyormuş. Sıradışı çizgisini, 120 beygirlik motorunu, İtalyanlığı’nı sevmiş. Test etmiş alacak gibi olmuş ama kafasını karıştırmışlar… Malesef arada kalmış…
Mış mış mış! Bu bahaneyle bütün gün Internet’te otomobil resimleri bakıp, kararsızlığını bahane ederek Bravo almasını geciktiren ve artık iş gücü kaybına neden olan sevgili Cenkimiz’i “hadilemek” için bir de size soruyoruz!
Cenk “artık” şu Bravo’yu alsın mı almasın mı?

Posted on July 6th, 2009 at 1:52 am
Bu önemli sorunu AB zirvesinde veya Davos’ta tüm dünyayla tartışalım isterdik aslında ama o kadar vaktimiz yok malesef.
Cenk artık, “macbook’a T-Jet Turbo taksak uçar aslında”, “fotoşopun silindir hacmi nedir acaba” gibi cümleler kurmaya başladı. Akıl sağlığından da olacak diye endişe ediyoruz.
Araba seçmek ne kadar zor olabilir demeyin. Bir yardım edin de şu çocuk kararını versin artık. ;]
Posted on July 6th, 2009 at 1:54 am
Bence senin gibi ince eleyip sık dokuyan biri için mükemmel bir seçim olur
Durman beklemen hata…
Posted on July 6th, 2009 at 4:19 am
Nedense ben seni hep Alfa Spider (eski modeli ama
) ile düşünmüşümdür ama şeçimin bunlar arasında olacaksa, aile bağı önemlidir derim kardeşim. Al Bravo’yu kafan rahat etsin..
Posted on July 6th, 2009 at 4:51 am
Almasın. Grande Punto alsın. O zaman ben daha az kıskanırım. Bravo alırsa olmaz, moralim bozulur canım sıkılır, kinayeli konuşurum…
Posted on July 6th, 2009 at 5:10 am
Alır ve beni gezdirirse iyi olur. Yoksa ah ederim, hiç bi şicik almaz. Bravo deriz alırsa:)
Posted on July 6th, 2009 at 5:32 am
Bravo almasın Renault alsın, hem hazır müşteriyken indirimli filan da alır
Bunun dışında ikinci tercih olarak Hyundai i30 alsın, şu listeye bide Citröen C2 yakışırmış ama olmamış
Olursa direk C2 alsın zaten… Cenk zayıflamışmı ne bu arada yahu?
Posted on July 6th, 2009 at 5:38 am
Opel Astra alsın, kıskananlar çatlasın =D
Posted on July 6th, 2009 at 5:39 am
Bence bu mevzuu çok uzamadan Jenk Bey hemen birkaç bayi gezip bize izlenimlerini, test sürüşü deneyimlerini ve fiyat-performans paritelerini aktarsın ki biz de rakipleri daha rahat değerlendirebiliyor olalım.
Jenk Bey…
Ha bir de yengeye sormuyor musunuz
Posted on July 6th, 2009 at 5:42 am
Bence Fiat Panda alsın.
1.2 dynamic dualogic sunroof lu falan böyle şıkır şıkır ateş kırmızısı
Posted on July 6th, 2009 at 5:44 am
Posted on July 6th, 2009 at 5:44 am
Al Bravo’yu, sonra da tak üstüne Abarth modfikasyonu GT’ler falan yalan olsun yanında.
Posted on July 6th, 2009 at 5:46 am
Bravo iyidir ya, benim Fiat’a karşı bi sempatim var zaten. Son zamanlarda güzel çizgilere sahip otomobiller üretmeye başladılar. Üstelik gayet ekonomik ve konforlu araçlar bunlar.
Al Cenk! Bravo al! Destekliyorum. : D
Posted on July 6th, 2009 at 5:46 am
Iclerinde bir tek duzgun araba var ama uzgunum Bravo degil
)) Merak etme soylemeyecegim, bu site Bravo’nun kampanya sitesi heralde simdi baska markanin reklamini yapmayalim:))
Posted on July 6th, 2009 at 5:47 am
bence alsın mutlaka… çok iyi otomobildir bravo… diğerlerinin hiçbiri fiyat fayda konusunda eline su dökemez bravo’nun
Posted on July 6th, 2009 at 5:49 am
Araba seçmek zor iş bence de. Öyle hemen karar vermek olmaz. Ama bir ay da sürmez ki bu!
Bence Opel Astra al, bizi de gezdir bir tur kehkeh!
Posted on July 6th, 2009 at 5:51 am
opel astra alsın, şıklığın ve konforun keyfine baksın :p
Posted on July 6th, 2009 at 5:55 am
Bravo alacaksa bravo valla! Çok havalı olur
Posted on July 6th, 2009 at 5:58 am
Akbil alsın ful, her gün 500T’ye binsin, psikopat olsun, katil olsun, cinnet geçirsin.
Posted on July 6th, 2009 at 6:45 am
Peugeot 308 derim otomatik olsun derim,
Sunroof olsun yaz ayları havalı geçsin….
Alacağı araba 1.6′dan düşük olmasın,
Alman Opel’i de düşünsün,
Yollarda kalmasın…
İtalyan ateşi Bravo’nun servisi her yerde olsun,
Parçası gani gani olsun…
Posted on July 6th, 2009 at 6:46 am
uzun zamandır gördüğüm en yaratıcı proje:) tebrik ederim..
ama…
elbette ford be cenkcim… fiat ile ford kıyaslanır mı hiç?
Posted on July 6th, 2009 at 7:01 am
http://www.cenkbenceopelalsin.com
Cenk’cim,
Opel Astra, Ford Focus, Toyota Corolla ve Megane kullandim. Aralarindan en cok Opel Astra’yi tavsiye ederim. Sayfana da bayildim:)
Posted on July 6th, 2009 at 7:13 am
alfa 147 kullanan biri olarak sana tavsiye etmek isterim, ama 2010da kasa yeniliyor, su anda pek mantıklı olmaz.. astra da bu sene sonunda kasa yeniliyor, bence onu da ele..
fiat bence de guzel ama ben şu an o sınıf araba olacak olsam galiba golf 1.4 TSI alırım… cok konforlu ve focus kadar yol tuttugu söyleniyor, motoru da senin yukarıda övdügün turbolu fiat motorundan daha bile iyi belki de..
ayrıca aynı motorlu seat leon da yeni makyaj gördü.. onu da listede tut bence..
Posted on July 6th, 2009 at 7:40 am
308 dururken diger alternatifleri dusunmesin. Gitsin alsin, hemen alsin. (Bir aylik mazot masrafini karsilamayi vaad ediyorum, zaten cok az olacak.)
Posted on July 6th, 2009 at 7:48 am
ALFA 147 MK2 modelinden alsin. alfistalar arasina katilsin.
yepyeni bir dünya ile tanissin, alfa romeo ayricaligini yasasin.
http://www.autoitalalfaromeo.com/wp-content/alfa-romeo-147-ducati-corse1.jpg
Posted on July 6th, 2009 at 8:28 am
Opel: Her cesidinden uzak dursun, bir noktadan sonra gitmiyor. bir gun duruyorsun ve bir daha hic calismiyor, hatta sen durmadan yolda giderken o duruyor, hayati tehlike yaratiyor. sonra bir muddet vicdan azabindan satamiyorsun, binlerce lira harciyorsun, yine duruyor yine duruyor meret (bir opel magduru)
peugeot: francophone’um ama arabanin francophone’undan uzak dur derim. kitap yazsin fransizlar. film ve muzik de yapmasin mesela. araba, hic yapmasin!!
i30: BMW 1 almaya paran mi yetmedi de bunu aldin derler! cakma olur da bu derece olmaz ama! hem bunlari alip taksi yapmaya basladilar artik. he gece taksiye cikarim diyosan, o ayrii.. ekmek teknesi olur o zaman, karismayiz..
renault megane: yok artik. baba misin?
toyota auris: e bu kadar para vermisken golf al, evladiyelik. ama olur yani, olmaz degil. bi tek capon almak cool diil bence
ford focus: ben daha iyisini onereyim daha ucuza: yeni fiesta!! hastasiyim, aldim, hem de bordo aldim, sokakta polisler otoparkcilar felan hanfendu arabaniz ne guzelmis rengine bayildik diyo
) masallah diyim, nazar degmesin.
bu yollardan 1 ay once gecmis bir dost
Posted on July 6th, 2009 at 8:32 am
bu arada;
bravo: alsin yaa, kesin alsin. yillardir seviyoruz, uretilmedigi icin uzulduk bir ara. hem cenk has a thing for Fiat, ne dusunuyo ki?
Mito: bence kessin bunu alsin, 4 kapiyi bosversin, iki kapi takilsin, super tasarim, super motor, budur bence..
Posted on July 6th, 2009 at 8:47 am
Hiç durmasın dizel auris alsın, bugüne kadar beklediği hata, kesin alsın.
Posted on July 6th, 2009 at 9:26 am
Cenk’e; Peugeot 308 yakışır…
Daha teknolojik ve havalı bir “otoban faresi…”
Dizayn desen dizayn…
Konfor desen cabası…
Çık Caddebostan’a, hatta bizi de yanına al gerisini gaza bırak….
Ve yanına üşüşecek olan kişilere
Ama bizi de unutmadan…
Posted on July 6th, 2009 at 9:39 am
Cenk’e Peugeot 308 yakışır…
Teknolojik ve fırfırlı yeni model “Otoban Faresi”
Dizayn desen dizayn…
Konfor desen cabası…
Caddebostan’a çık gerisini gaza bırak…
E tabii bizleri de yanına almayı unutma…
Biz sensiz ne yaparız yoksa?
Posted on July 6th, 2009 at 11:10 am
Vorsprung durch Technik derim Cenk kardeşim !!
Posted on July 6th, 2009 at 11:23 am
Fiat Bravo sana yakisir:-)
Bravo esasen 2004-2005 yillari sanirim piyasaya surulen Stilo denen arabanin sekil degistirmis hali. Stilo’yu elektronik ve teknik aksam olarak Golf’e birebir rakip olmasi icin bayagi kafa patlatarak ve yatirim yaparak gelistirdiler ama sekil ve dizayni pek tutmadi o yuzden cok satmadi. Akabinde Stilo’yu bir sekilde Bravo yaptilar, bu daha basarili
Senin gibi teknolojik bir arkadasa su linkteki Bravo MSN version da iyi olabilir, her ne kadar arabada MSN nasil oluyor kafam ermediyse de.
Onun disinda yukarida listeledigin tum arabalar bayik bence, Bravo demiyorsan bence o ayarda yeni Mazda 3 ya da Volvo C30 bence en helecan verici arabalar..
Posted on July 6th, 2009 at 1:19 pm
el arabası al abi hem sportif hem konforlu
olmaz dersen, üstü kapalı olsunda ne olursa olsun birde 4 tekeri olsun
Posted on July 6th, 2009 at 2:16 pm
cenk bence yukari bravonun ozelliklerini yazssin yaptigi bu “social media” bazli reklamdan oturu fiattan tesvik primi alsin, sonra bravo alsin aferin alsin, helal olsun alsin, alsin oglu alsin..
musteri yorumu : kararsiz cenk fotografi cok neseli olmus bir de boyle karamsar, kararsiz bir gorsel deneyebilirmiyiz ? bir de renault megane digerlerinin yaninda cok soluk kalmis onunda contrastini yukseltelim o degisiklikleri yapalim 30 revizyon daha vericem
Posted on July 6th, 2009 at 11:28 pm
İtalyandan Fransızdan kaçarak uzaklaş,muhtaç olduğun kudret Japondaki sessiz
motor,sorunsuz mekanik aksamda mevcuttur Cenk kardeşim
Posted on July 6th, 2009 at 11:53 pm
cenk gel seninle hcc’nin icinde starbucks’ta bulusalim. düsündügün her model ile ilgili + – olusturalim. burada bansi gecen birkac modelin aslinda bu listede hic olmamasi gerekiyordu en basta… tasarimi güzel, otoparka biraktiginda donüp tekrar bir bakmak isteyecegin, ayni zamanda hem 4 kapili olacak hem de spor duracak, sahibi olmaktan keyif alacagin, kullanimi da keyifli olan, biri sana ne kullaniyorsun diye sordugunda “hyundai” demeyecegin bir otomobil aradigini varsayiyorum. gel bi sohbet edelim tek seansta problemini cozelim.
Posted on July 7th, 2009 at 12:10 am
Sevgili Cenk kardeşim ilk sorum neden bu seçeneklerin arasında kendini kanıtlamış halkın arabası anlamına gelen bir volkswagen yok? Bir polo bir golf bir şirokko bence bunları mahfeder. Son olarakta para ile imanın kimde olduğunun belli olmadığının kanıtıda senin böyle bir site yapman…… Allah akıl fikir eylesin
Posted on July 7th, 2009 at 12:59 am
Sayin Gumuscuoglu,
size bir Honda kullanicisi olarak diyecegim tek sey:
ALIRSIN FIAT, OLURSUN RAHAT!!!
(alanlar hep oyle)
Posted on July 7th, 2009 at 1:26 am
bravo al ki, benden ‘bravo!’ alasın,
orada bir italyan dururken, başkalarını düşünmen abesle istigal.
sarsıl ve kendine gel!!!
Posted on July 7th, 2009 at 2:52 am
O, şu ve bu… Seçeneklerin arasında Kia cee’d ve Mito yok. Ya Kia Cee’d alsın ya da Alfa Romeo Mito alsın derim.
Posted on July 7th, 2009 at 4:41 am
cenk, helal olsun abi ne diyim walla.. bravo sana…
Posted on July 7th, 2009 at 6:45 am
Takımı Herr Daum’a emanet etmiş, kadroyu gurbetçi hurmacı Özer’le güçlendirmiş, çocukluk yıllarını doçland’da alman disiplini altında geçirmiş biri olarak, sana yakışanı alman panzeri Golf ‘tür hafız. Italyan’ı Taylan alsın, bravolar sana gelsin.
Posted on July 7th, 2009 at 7:15 am
Cenk Bravo alsın mutlaka.
Focus’lu Megane’lı aile babası modeli Cenk’e uymaz…
Hem de bu İtalyan rüzgarını bir kez yakalamışken Maserati’ye gider…
Posted on July 7th, 2009 at 7:55 am
Sanırım 40 tane yorumun üstüne bir söz söylememin vakti geldi…
Öncelikle yıllardır aman viral olsun, aman gerilla olsun diye kasıp, kampanya ve proje yazan ben, viralin kendisi oldum, virüs oldum. Herkese verdikleri cevaplardan ötürü teşekkür ederim.
Gelelim Fiat Bravo konusuna. Evet kararsızlığım devam ediyor, sonuçta bugün kendi imkanlarımla yapabileceğim en pahalı alışverişin kararını vermek üzereyim.
Belki biraz abes gelebilir ama neleri istemediğimi, yorumlarınıza da bakarak belirlemeye başlıyorum. Öncelikle ilk elediğim Opel Astra oldu! Sene sonunda yeni kasasının çıkacak olması nedeniyle, muhtemelen yakında “Astra Classic” damgası vurulacak bir otomobili almam mantıklı değil. Bu konuyu net bir şekilde kapatıyorum, kimsenin de aksini düşündüğünü sanmıyorum.
İkinci elediğim ise Peugeot 308 oluyor. Çok güzel bir otomobil. Peugeot’nun da oldukça sorunlu olduğunu duyduğum 307’sinin üzerine gelmiş iyi bir kasa olduğunu biliyorum. Ancak 308′in standart donanımı oldukça zayıf ve biraz üzerine aksesuar, güvenlik paketi aldığında fiyatlar benim alanımın dışına çıkıyor.
O nedenle Pazartesi günü vereceğim karara (kredi başvurusu için o güne randevu aldım) kadar elemelerimi sürdüreceğim, ilk gidenler Astra ve 308 oldu.
Ayrıca değinmem gereken bir konu Alfa Romeo 147 ve Golf’ün neden değerlendirme dışı kaldığı ile ilgili. Kesinlikle bir Alfista olmam gerektiğini ve buna uygun bir profilde olduğuma ben de inanıyorum ancak fiyat konusu gene karşıma çıkıyor bu noktada. Alfa’yı da vasat bir donanımla almak hep eksik hissettirecektir beni gibi geliyor. Sanırım 2-3 sene sonra bir Alfa Mito kullanıcısı olabilirim. Gözümün alışması lazım ona…
Golf konusu ise ayrı bir karmaşa. Golf vasat modellerine, eski teknoloji bir motor ve çok düz bir iç tasarım sunuyor. Hakkında olumlu konuşulan motorlar ise neredeyse 10.000 TL fark gerektiriyor. Golf GTi’a lafım yok, laf edersem çarpılırım zaten. Ama o da malesef bu yılın konusu olamıyor benim için.
Şimdiden vereceğiniz yorumlara teşekkürler. Madem başlattık bir virüsü, durmayalım, yazmaya devam
Posted on July 7th, 2009 at 8:45 am
Sitemize gel de gör, almaya karar verdiğin arabanın fotoğraflarını.
Sen kararını çoktan vermişsin.
Posted on July 7th, 2009 at 8:45 am
dostum en köü karar karasızlıktan iyidir.senin de beynin sulanmış.sana biraz destek lazım.yoksa iflah olmayacaksımn ve kafayı tırlatcaksın.sonuçta bu araba.ilah muamelesi yapmaya değmez ama veridğin paranın hakkanıda almak gerekir.
Benim de uzun araştırmalar sonrası Tercihlerim arasında Hyundai i30,opel astra,kia ceed,ford focus,citroen c4,megane 2,Mazda 3,peugeot 308 ,seat leon bulunmakta idi ve tük bu kafa karıştıran seçenekler arasında son tercihimi bravodan yana kullandım.
arkadaşım bende de 105 beygirlik dizel bravo var.önceki aracım fiat brava ve daha önce de 2004 model toyota corollam vardı.aracımdan çok memnunum.gaza bastın mı 290 torku çok rahat hissediyorum. Ataklığı, gidişi ,hızlanması, ara hızlanması ve verdiği haz çok hoş. Piyasadaki diğer otomobillerde bu motorun sahip olduğu kadar tork yok. Aracı test ederken yokuş yukarı bir yolda 5. viteste 90 km hızla giderken 130 km hıza birkaç saniye içinde çıkabildim. Bu acaip şekilde hoşuma gitmişti.
Bu motor, bu arabayı rahatlıkla kaldırıp uçurabiliyor.ortalama tüketimim de devirli kullandığım halde 5,1 litre civarında. ben de senin gibi kafam karışıktı. bravoda karar kıldım.diğer araçlarla farkını kesinlikle hissediyorsun .malzeme kalitesi benim gözlemime göre rakiplerine göre aynı seviyede hata bazı rakiplerinden üstün.kullanılan malzemeler kalite hissi uyandırıyor.özellikle karbon panel göze çok hoş geliyor.devir göstergesi ve havalandırma kanallarındaki krom kaplamalar şık ve sportif bir hava veriyor. Süspansiyon sessiz çalışıyor ve aracın yalıtımı dışardaki sesleri yeterli bir şekilde süzebiliyor.
Krom kapı kolları,krom çerçeveli iç kapı kolları ve gösterge paneli,elektrikle katlanır yan aynalar,tüm camlar sıkışma önleyicili ,bel ayarlı sürücü koltuğu,ön ve arka kol dayama,dualdrive city fonksiyonlu direksiyon,hız sabitleme,arka park sensörü,karanlık ve yağmur sensörü,tam otomatik klima,esp,asr,hillholder,direksiyon simidinden kontröllü mp3 çalar gibi özellikler sürüş konforunu artırmaya yönelik özellikler arasında
Kimilerine göre arka diz mesafesine azmış gibi gözükse de rakipleri ile aynı seviyede ama koltukların oturma alanları sınıfının en genişi yani biraz dolgun olması nedeniyle diz mesafesi yetersizmiş gibi geliyor.ancak gerçekte böyle değil.
digital klimanın kullanımı çok iyi ve çift yönlü yani sürücü ve yolcu için ayrı soğutma imkanın var ,soğutması gayet iyi.çok kısa sürede içeriyi soğutabiliyor.koltuklar vücuda iyi oturup kavrıyor ve rahatsızlık vermiyor.uzun yolculuklarda ağrı falan yapmıyor.yol bilgisayarı kullanımı kolay,Türkçe menü ile kontrol edebiliyorsun.6 hava yastığı standart.emotion modelinde ise ilave olarak sürücü diz hava yastığı var. aracın içinde rahatsız edici bir ses yok.dizel araç olmasına rağmen yalıtımı gayet başarılı.hatta diyebilirim ki daha önce kullandığım brava benzinli araçtan uzun yolda daha sessiz. Ama ilk çalıştırmada yani soğukken her dizelde olduğu gibi sesi hissediyorsun,ama hızlanınca ses mes kalmıyor.arabanın kullanımı çok ama çok rahat direksiyon city modunda inanılmaz kolay oluşor adeta kuş gibi serçe parmağında direksiyonu çevirebiliyorsun bu da park manevraları sırasında kolaylık oluyor., kabin içi şık ve kullanışlı. İç mekan kalitesi güzel, fiat olduğu için yedek parçada da bir sıkıntı çıkacağını sanmam. aynalarda görüş problemi yok maşallah kamyon aynası gibi gösteriyor.ses sisteminde önde 2 tweeter 2 woofer arkada 2 tane 3 yollu hoparlör var ve ses gayet iyi mp3 çalar da pioneer marka ama hoparlörler pioner değil emniyet kemeri uyarı sistemi yanda yolcu olup olmadığına bakarak eğer yolcu varsa yolcuda kemerini takana kadar uyarıyor.yolcu koltuğunda birisinin oturup oturmadığını kontrol eden sensör var.
Araç bakımları 20.000 km de bir, ki bu da rakiplerine göre oldukça avantajlı yapıyor.bu da fiatın motoruna ne kadar güvendiğini gösteriyor.
Aracın önden görünüşü oldukça şık yapılmış. Mercekli farlar araca şık bir hava katıyor. Arkadan görünüş ise, bana Ferrari 599′ı andırıyor. Kapıların kapanması sesi ve tokluk hissi Fiat’a göre gayet başarılı :
hem sürücü koltuğu hemde yolcu koltuğu yükseklik ayarlı.araçta viraj içi aydınlatma,soğutma bölmesi olan çift bölmeli kolçak,sinyal koluna tek tıklama yaptığında kendisi 3 kez sinyal verip durması ve bunlar gibi birçok özellik daha var.motor güçlü olduğundan klimanın açıldığını bile hissetmiyorsun..400 litrelik bagaj hacmi hb bir araca göre gayet başarılı.derinliğinin fazla olması uzun eşyaları dikine koymana imkan sağlıyor. tatilde 3 valiz ve bebek arabasını rahatça sığdırdık,yol tutuş konusunda da focus kadar başarılı yol tutuşunu soran kişilere yol tutmuyor adeta yola yapışıyor diyorum.
Bravo Euro NCAP çarpışma testleri sonuçlarına göre önden çarpmada 13, yandan çarpmada 18 ve kemer ikazından 2 puanla toplam 33 puanla 5 yıldız almayı başarmış, çocuk güvenliğinden 36’yla 3 yıldız, yaya güvenliğindense 16 puanla 2 yıldız alan aktif ve pasif güvenlik sistemiyle de güvenilir bir otomobil
İç mekanda ise ön koltuklarda oturanlar için oldukça ferah bir alan sağlanmış. Aracın kadranı, direksiyonu ve konsolda kullanılan damalı tarzı yumuşak dolgu malzemesi gayet sportif ve kaliteli bir his oluşturuyor. Kapı panellerindeki malzemeler ise birçok araçtan daha iyi.
Ön koltukların yan destekleri kadifemsibir malzemeden kullanılmış ve gayet şık bir görüntü oluşturuyor. Koltuk yan destekleri ise yeterli. Müzik sistemin kalitesi ise tatmin edici.
Vites oranları da 1.vitesiS 1:3.909 2.vites 1:2.158 3.vites 1:1.480 4.vites 1:1.121 5.vites 0.897 6.vites 0.766 Geri.1:3.818 Bravo’nun vites oranları başlangıçtan itibaren daha geniş bir aralığı kapsıyor. Yani, ilk 2 vites kendi arasında kısa görünmekle birlikte kritik yüksek rampalarda daha yüksek çekiş potansiyeli taşırken, ortalamalardan daha uzun 6. vites daha ekonomik bir sürüş imkanı sağlıyor.
Aracımı ciddi anlamda virajlarda akıl sınırları dışına çıkmıyacak şekilde zorluyorum daha henüz kayma belirtisi gösteripte esp devreye girmedi..esp paketi ile daha da güvenli. Esp paketi alırsan aracın geri kaymasını engelleyen hill holder özelliği ile dizel araçları yokuş yukarı araç kaldırırıken çok büyük kolaylık.
Araba konusunda oldukça titiz olmama rağmen(aslında her işte titizimdir.bu da başak burcunun özelliği yani mükemmeliyetçilik ) gözle görülen bir isçilik sorununa rastlayamadım.
verdiğin paranın hakkını sonuna kadar hak eden bir araç.6 ileri vites ekonomi sağlıyor.vites oranları da iyi ayarlanmış.10,4 metre dönüş çapı ile rakipleri arasında dönüş çapı en az olan araç.2600 mm aks mesafesi,4336 mm uzunluğu ,1792 mm genişliği,1538 mm ön iz genişliği ile hayli ferah ve rahat edilebilcek bir otomobil. Dizel araç 1320 kg ağırlığa sahip aracı kaldırmakta zorlanmıyor ve motor ara hızlanmalarda gayet başarılı.ara hızlanma değerleri benzinli motorlardan 290 nm tork nedeniyle oldukça üstün. 6. viteste 100 km hızla 1600 devirde anlık tüketimde 3,1 litreyi,120 km de 3,8 litreyi gösteriyor ki bu da beni tüketim açısından.çok memnunum ediyor.bence fiat bu dizel motorla mükemmel bir iş çıkarmış BU TÜKETİM insana haz verdirip gazı basma teşvik ettiriyor.eski fiatların işçilik kalitesinin zayıf olduğunu herkes biliyor.ancak bravo ile fiat gerçekten bu konuda daha önce sürekli eleştiri konusu olan bu duruma nispetle başarılı bir iş çıkarmış,diğer araçlardan geri kalır yanı yok.hatta fazlası var.yapılan karşılaştırmalı testlere (automotorsport,otohaber,e-otodergi,autoshow) bakarsan yol tutuş,kullanışlılık,konfor ,güvenlik ve sağlamlıkta da üst sıralarda VE FİYAT KALİTE ENDEKSİNDE HALEN 1. OLDUĞUNU(OTOHABER DERGİSİ sayı:47 17-23 kasım 2008)) anlarsın ve halen de bu birinciliğini koruyor. yani testlere göre verdiği paranın hakkını fazlasıyla veren ve bu konuda 1. CİLİĞİ yakalamış bir model. milletin ne dediğine bakma.çoğu zaten arabayı kullanmadan ve hatta görmeden önyargılı yorum yapıyor .test edip içine sindiyse çekinmeden al.ben verdiğim karardan çok memnunum.aracımı peşin aldım.başkaca araç alacak kadar da parama vardı.ama bravoda karar kıldım.en iyi kararı kendin vereceksin…en iyi test ve yorum da kendinin yaptığı test ve kullanım olacaktır.bu fiyata bu kalitede araç bulman da imkansız sana söyleyeyim.şimdiden ne araç alacak olursan ol ,hayırlı ve uğurlu olsun.ancak ben,seni de sıra dışı olmaya davet ediyorum. http://www.fiatbravotr.com da ayrıntılı bilgi bulabilirsin.bravo kullanıcılarını kendilerini tüm önyargılardan arındırmış ve etrafın söylediğine kulak asmayan,sürü psikolojisi ile hareket etmeyen ,ne istediğini bilen,sıra dışı olmayı seven insanlar olarak tanımlayabiliriz.
Peki aracın hiç mi eksik yönü yok.elbette var.
iç dikiz aynası otomatik kararan olabilirdi
Eşya saklama gözleri daha derin
Mp3 çalar için standart bir aux çıkışı
Bagajda küçük bölme veya cepler
Ön koltuk altlarında eşya gözleri
Xenon far standart
Standart paçalıklar olabilirdi
görsellik olarak yan aynalarda sinyal olabilirdi,
torpido ve orta koldayamadaki soğutucu bölüm daha büyük olabirdi
benzin depo kapağı maalesef içeriden açılamıyor.
Ama sunduğu özellikler dikkate alındığında bunlar benim için vazgeçilmez özelikler değil.kimileri için olmazsa olmaz özellikler olabilir.Eksik görülebilecek hususlardan bir kısmı haricen kendiniz tarafından tamamlatılabilir nitelikte
Yukarıda belittiğim sitede daha önce ASTRA,Audi a3,GOLF,FOCUS,MEGANE,AURİS,C4,i30 KULLANIP DA BRAVOYA GEÇEN ve önceki kullandıkları araçları şimdi kullandıkları bravo ile karşılaştırmasında bravodan çok memnun kalan arkadaşlarımız var.gün geçtikçe de sayısı ve kullanıcıları artıyor.
Bravo bu markanın, Şuan hatta belki de gelmiş geçmiş en kaliteli modeli diyebilirim.
KİMİLERİNE GÖRE BELKİ SINIFININ EN İYİ ARABASI OLMAYABİLİR AMA PARASINI SONUNA KADAR HAKEDEN, KENDİNE HAS BİR TARZI OLAN VE SÜRÜCÜSÜYLE ARASINDA ÖZEL BİR BAĞ KURABİLEN SİZE SIRADIŞI OLDUĞUNUZU HİSSETTİREN ENDER ARACLARDAN BİRİDİR BRAVO..YİĞİDİ ÖLDÜR AMA HAKKINI YEME DEMİŞLER
__________________
Sana önerim SÜRÜ PSİKOLOJİSİ İLE HAREKET ETMEMEN VE ÖNYARGILARINI BIRAKIP ÖYLE KARAR VERMEN ,HEPSİNİ TEST EDİP KARARINI VER.
Posted on July 7th, 2009 at 9:14 am
Toyota varken napicak bravoyu.
Posted on July 7th, 2009 at 9:29 am
Hafiz, Bravo iyidir.
Posted on July 7th, 2009 at 10:41 am
Kardeşim , bizde bir senedir bravo var;
Köprü gişelerinde sıraya girmiyoruz, sıra dışıyız…
Posted on July 7th, 2009 at 12:08 pm
Alsın tabi yaaaa. Cenk takma kafana yarın ilk işin arabayı almak olsun
Posted on July 7th, 2009 at 2:32 pm
Ben sıradısı olmak aracıma binince konforu ve gücü hissetmek istiyorum ayrıca sportif sürüş elimin altında olsun diyorsan BRAVO sana..Fazla söze gerek yok..Diğer araclarla Bravoyu yanyana koy ve çizgilere dkkat et aracın dolgun görüntüsü sana yardımcı olacaktır;)
Posted on July 7th, 2009 at 3:00 pm
Konforu seviyorsa ve otomatik visteste konforlu sürüş kefi yaşamak istiyorsa kesinlikle duologic ve 17” jantlı olmasın.
Ben de emotion duologic 120HP stil paketli bir tane var 1000km yeni doldu. Otomatik vitesinden hiç memnun değilim. Başka seçeneneğim olmadığı için stil paketi ile aldım, bu konforu etkileyen bir şey, oldukça sert, ülkemizdeki yol koşullarında çok rahatsızlık veriyor. Kaymak asfaltta bir şey hissedilmiyor.
80 – 90 km ile girdiğim virajda tüm güvenlik sistemleri devrede olduğu hale arkadan savrulmayı hissettim, araç sonra kendini toplarladı.
benim olumsuz sürüş izlenimlerim bu kadar. İşçilik ve boya kalitesi ve detay işçilik türkiyede yapılan içilikle karşılaştırıldığında sınıfta kalıyor: Dış çıtalar aynı düzlemde değil, kapılar gövde ile aynı düzlemde değildi. Sol arka kapı açılmıyordu. İlk 500km de 2 kez sevise gitmek zorunda kaldım bunların bazılarını düzeltmek için.Sanırım bir kez de çıtaları düzelttirmek için gideceğim.
Arka görüş oldukça kısıtlı…
Bu araca ayrıca 2 yıl extra garanti eklettim; boya, döşeme ve alt koruma yaptırdım. İsteyen varsa şu an 43′000TL’ye hemen satabilirm.
Karar sizin…
Her şey gönlünüzce olsun…
Posted on July 7th, 2009 at 11:54 pm
O değil de, galiba ben alacağım Bravo. Aklıma soktunuz.
Cenk, alma sen.
Posted on July 8th, 2009 at 12:16 am
Valla biz şirket araçlarında fiat grubunu tercih ediyoruz, hem servisi en yaygın marka, hem de bilhassa son serileri güçlü ve bilhassa dizel modeller yakıtta çok iyi. Mesela focuslar vardı ciddi otomatik şanzıman sorunu yaşadık, uzakdoğu arabalarındaki teneke hissi yok. Satış durumunda da Megane da Bravo da ikinci elde çok tutuluyor. Ben ya bravo ya megan diyorum ama bravo bence daha çok sana gider, megane fazla ayağa düştü.
Posted on July 8th, 2009 at 1:29 am
Bravo alanlara 2 yıl sınırsız yıkama-yağlama hizmeti de verilecekmi?
Posted on July 8th, 2009 at 2:03 am
abicim süper site yapmışsın bu yüzden BRAVO sana
ben şirketin hyundai’sini kullanıyorum ve aman diyorum sana. yedek parcası pek bulunmuyor, bizim arabada bir beyin arızası oluştu, sürekli hata verip stop ediyordu, otobanda falan da olur diye korktuk servise verdik. çok iyi niyetli adamlardı haklarını yemeyeyem ama çok beklettiler, kaç hafta çözemediler, bi tanede accent verdiler gerçi allah razi olsun ama sıkıtısı çok oldu.
bence ford focus da çok iyi onu neden düşünmüyorsun??? onun da arkasında koç var, büyük şirket yanlız bırakmaz seni. tabi fiatda koçun ama düşün onuda
ben bravoyu görmüyorum sokakta ama resimlerden güzel. bayilere git, onlar yardımcı oluyorlar kriz var bu aralar hep ilgili insanlar eskiden böyle diildi suratına bakmıyolardı, volkvagene gittiğinde sıra var diyip burun büyüklüğü yapıyolardı. ben 99 polo aldığımda 3 ay araba beklemiştim, sonra servisleri de çok kötüydü. şimdi herkes canım cicim yapıyor. o yüzden iyi bir fiyata iyi bir makine bağlarsın bu devirde.
Posted on July 8th, 2009 at 2:12 am
Hocam iyi yapmışsın güzel yapmışsın da niye bu kadar kalabalık liste tutmuşsun anlamadım. Bunlardan bazıları zaten alınmaz arabalar. En başta Astra 2009′da alınmaz. Onu elemişsin eyvallah. Sonra Hyundai var. Şirketler alıyor onları ucuz diye. Kiralık arabacılar alıyor, kendi araban gibi görünmez. Adamlar süper fiyat çekiyor şirketlere piyasaya arabayı pompalıyor. Ben kimseyi hususi otomobil olarak kendine Hyundai alırken görmedim. Ya taksiye gidiyorlar ya da satışçı, dağıtımcı arabası oluyorlar. Sen ne iş yaparsın ne edersin bilmiyorum da böyle bir siteyle uğraştığına göre ya vaktin bol, ya da bu işlerden anlıyosun. Hyundai senin gibi adama gelmez. Hocam 308 bence iyi, onu elemişin de, onun motor iyidir, şekil araba bence, hatunlar beğeniyor Peugeotları. Efsanedir yani ama pahalıysa paranın hesabını bir sen bilirsin. Megane yeni çıktı, sokakta gördüm bir kaç defa. Bence reklamlardaki kadar güzel deil o araba. TVde çok şekil gösteriyorlar reklamcılar sonra sokakta tırt. Ben senin yerinde olsam ya Toyota alırım yada Focus alırım, Fiat’ın fiyatı iyiyse 3cü sıraya koyarım. Benden bu kadar yardım birader sana. OKAN F1
Posted on July 8th, 2009 at 2:24 am
Olm, meşgul etme milleti ne alıcaksan al. İkinci el BMW 1.16 al. Sahibinden.com’da var bir sürü. 30-40binde temiz makineler var. 35-37 istiyolar. Kafadan 2000-3000 indirteceksin, internet fiyatlarını şişiriyorlar. Onu alamıyosan 1.16 çakması i30 al! Çekik mucizesi olm, herşeyin çakması var! Çakma BMW’ye binmem diyosan bekle paran olunca gerçeğini alırsın.
Posted on July 8th, 2009 at 2:29 am
abi,
senin uzun yorumun uzerine yorumuma bir ekleme yapayim. zaten belirlegin alternatiflerden işin finansal yönünün senin için önemli oldugu belli. 308′i düşünmene şaşırdım, cünkü araba resmen başarısız, iyi ki eledin. astra normal şartlarda bence iyi bir araba, ama kasa yenileyecek, onu da elemen iyi olmuş.
hyundai i30 kötü bir araba degil, ancak hiç senlik degil be abi. illa koreli diyorsan (5yıl garanti, hesaplı yedek parca falan), kuzeni kia ceed’i düşünmen daha dogru olur bence.
seat leon’un tipini mi sevmiyorsun? o aslında resmen alfa 147yi cizen adamın cizdigi ucuz bir golf ve o övülen TSI motoru iyi aksesuarla 37-38bin tl’ye alırsın… ama illa daha düşük fiyat istiyorsan, benim secimim yeni megane veya focus olur.. megane carlos ghosn’un renault’a geldiginin ilk ciddi kanıtı, daha conservative ama zayıf noktası yok. focus kullanıyorum sirket arabası olarak, makyajdan sonra icini toparladılar, yol tutusu efsane, motoru da decent..
seat leon hiç düşünmüyorsan bence bravo, megane ve focus arasında en düşük fiyatı verene var
Posted on July 8th, 2009 at 6:26 am
Yıkama-yağlama hizmeti beş yıla kadar uzatılır mı?
Posted on July 8th, 2009 at 7:23 am
Ve ikinci eleme günü!
Hyundai i30…
Malesef acımasız yorumlar ve benim de bir türlü içime sinmemesi nedeniyle elendi. Çok sıradan olduğunu ve stil sahibi bir otomobil olmadığını düşünüyorum. Yorumlara teşekkür ederim, kafam biraz daha karışsa da elemek konusunda çok yardımcı oluyor.
Yarı-final’de Fiat Bravo’nun rakipleri Ford Focus, Renault Megane ve Toyota Auris oldu.
Hadi yazmaya devam edin, belki birilerinin dikkatini çekeriz de elimizden tutarlar
Posted on July 8th, 2009 at 8:06 am
Bravo alsın, binlerce insanın 2 yıldır arabada bir falso bulmak için didik didik ettiği, gördükçe kıskançlıktan çatladığı, kişilikli tasarımlı, güzel işçikli, komforlu ve performanslı bu aleti alıp rahat etsin.
Binlerce lira fazla verip, dümdüz araba kullanamasın (Golf)
Yedek parçaya dünyanın parasını verip, 6 senede giderilemeyen kronik sorunlarlarla yaşamak zorunda kalmasın (Astra)
Güzel bir ön tasarıma ama dünyanın en iğrenç arka tasarımına sahip, servisleri rezalet ve yedek parçası pahalı bir arabaya binmek zorunda kalmasın (308)
Gürültüyü aynen kabine ileten, her yeri plastik kaplı bir içe sahip, yerden saçma sapan yüksek bir araba almasın, illa alacaksa benzinlisini katiyen almasın (focus)
Tasarım yapmaktan aciz bir firmanın ürettiği, utanmadan da orasını burasını başka arabalara benzetecek kadar tasarım fukarası bir vizyona sahip o firmanın arabasına hiç binmesin (i30)
Zavallı motor seçenekleri olan, her bir zımbırtısı opsiyonel olan, güzel bir arkaya ama saçma sapan bir ön tasarımına sahip, ön konsolu da bir bayat duran o hatch back’e de binmesin – binecekse ileride tıkacak turbo motoru beklesin en azından.
Alsın bir bravo, bakmaya doyamasın güzeline, o da, başkaları da.
PS: Kıskananlar çatlasın
Sağa tarafa geçmesi gerekse geçemeyeği, eğrili büğrülü ama sonuçta karaktersiz bir tasarıma sahip, vasat performanslı, saçma pahalı o japon balığına da binmesin (auris)
Posted on July 8th, 2009 at 10:31 am
Auris alsın daha iyidir…
Posted on July 8th, 2009 at 11:19 am
Krizde araba mı alınır cenk?
Posted on July 8th, 2009 at 11:38 pm
Cenkciğim, seni severim sayarım (ilk defa gördüm anasını satayım) anladığım kadarıyla, Berivan’ın arkadaşısın. Berivan’ın arkadaşı, otomatik olarak benim de arkadaşım sayılır bu yüzden sana benden bir tavsiye. Oğlum manyak mısın “İtalyan” diye gidip bula bula Fiat’ı mı buldun, Bravo’yu mu buldun? O segmentte Alfa Romeo MiTo varken, efendim 149 varken gidip Fiat mı alınır, evladım manyak mısın sen?
İtalyan istiyorsan, safkan İtalyan alacaksın, öyle parçası gelip burda monte edileni değil.
Posted on July 9th, 2009 at 1:03 am
Benim bildigim Cenk araba konusunda danismaz. Ammmaa, Cannondale’e bin derim, kilosu zaten dusundugun butun arabalardan pahali, anlayan ve sana guvenen hatunlar da crotch bar’a oturacaklardir. Kalan parayi bana ziyarete harcarsin, 405hp V8′im ile seni tatmin ederim. Gerisi sana kalmis… Igrenc oldu bu post!
Posted on July 9th, 2009 at 2:11 am
Abi bu listeye megane da yakismiyor bence, umarim onu da elersin.
Posted on July 9th, 2009 at 2:17 am
Meriç Arkadaş bilinçsizçe yazmış, Fiat’ın 10larca fabrikası var ama Bravo sadece birinde ve sadece Bravo üretilen Torino daki fabrikada üretiliyor. Türkiye’de eklleniyorsa bi radyatör suyu birde lastik havası ekleniyordur.
Alfa, Lancia, Ferrari hepsi Fiat gurubuna ait, Birbirine rakip olmaması için aynı ayarda ve fitatta araç yapmıyorlar, Tekkapı Mito, Delta Integrale de fiyat ve işçilik bakımından Bravo’dan biraz daha iyidir.
Posted on July 9th, 2009 at 2:48 am
Yıkama-yağlama hizmeti 10 yıla kadar uzatılır mı?
Posted on July 9th, 2009 at 4:17 am
Eleme günü 3…
Bana Fiat Bravo alıp almamam konusunda email atanlar ve Facebook’tan mesaj atanlar buraya yazanlara göre biraz daha ağır ve acımasızca eleştirebiliyor otomobilleri. Ben de haliyle yazıların sahipleri buraya yazmayı tercih etmedikleri için de o yorumları buraya aynen taşımıyorum. Ancak son iki günde en olumsuz yorumları (bir kaç olumlu görüşe rağmen -ki bir tanesi Mehmet Can’ın kişisel deneyime dayalı yorumuydu-) toplayan otomobil Ford Focus oldu.
Kısaca gelen yorumları özetlemek gerekirse… Temelde göze önce güzel görünen sonra göze ziyadesiyle çok “batan” bir malzeme kalite sıkıntısı var ve haddinden fazla şirket otomobili görüntüsü var. Bir çok arkadaşım bu otomobili şirket aracı olarak kullanmaktalar. Sanırım Koç güvencesi ve gücü kurumların ve araç kiralama şirketlerinin Ford’a olumlu yaklaşmasını sağlamış ve kendine ait bir pazarı oluşmuş.
En keskin yorumlardan biri zaten bu özelliği nedeniyle Ford Focus’un bu sınıfa dahil edilmemesi ve “Kiralık Şirket Otomobili” diye bir sınıfın sektöre tanıtılması yönündeydi. Yarı-ticari araç durumunu biraz abartan bir durumdu ama yine de “ticari araç görüntüsü”nden uzak kalmayı temel kriterlerden biri olarak gören ben de bunu çok ciddiye alıyorum.
Sonuçta listemde artık Ford Focus yok.
Fiat Bravo’ya kafa tutanlar artık iyice güçlü rakipler.
Toyota Auris ve Renault Megane…
Posted on July 9th, 2009 at 6:39 am
3. gune 3. yorumumu yazayım, sevdim ben bu işi
focus’un şirket arabası konumu eger sedan alsan gecerliydi bence.. hatchback -özellikle makyaj sonrası- bence öyle degil. ama tabi sen bilirsin.
eski bir toyotacı olarak auris’in sorun cıkarmayacagina eminim. ama pek ruhsuz… dizel düşünüyorsan direk elemelisin, cünkü 1.4 90hp motor bu arabaya yetmiyor (bizzat tecrübe ettim). hoş, benim bildigim cenk benzinliye gidecektir zaten. ve yeni motoru gayet başarılı diyorlar.
2 sene önce ben de araba alırken, 3 test drive yapmıştım, bence imkanın ve zaman varsa yap…
fiyatı gözardı edersem son 3lü arasında şefin secimi ise: BRAVO
Posted on July 10th, 2009 at 1:13 am
BRAVO mu diyeyim, YUH mu diyeyim bilemiyorum. PES demek en doğrusu herhalde
Sen bence bu sitenin konseptini satıp Range alırsın
Posted on July 10th, 2009 at 2:27 am
Almasın….
Posted on July 10th, 2009 at 7:26 am
ooooo yakışıklı çocukmuş, bravo da yakışıklı, alsın. ama ona bmw gider coup olanlardan. öyle bir tipi var
)))))))))))))))))))))
Posted on July 11th, 2009 at 1:04 pm
bence golf al ya da diesel auris
megane cok fransız:((
siyah renk super
bide toptan kırdınız degilmi budur yani olan?
Posted on July 11th, 2009 at 3:20 pm
Bence Mitsubishi L300 alsın,beraber peynir taşıyalım;taşıdıkça taşıyalım ve biriktirelim biriktirelim en sonunda hepimiz A5 alalım.
Posted on July 12th, 2009 at 5:58 am
Şimdi sen taksici arabası mı alacaksın yani?
Posted on July 12th, 2009 at 9:01 am
Birader bizim işim gücümüz fransız. Bence yeni megane çok güzel. boşver italyanı.
Posted on July 12th, 2009 at 11:28 pm
cenkin derdi bizi mi gerdi? bisiklete binsin.
Posted on July 13th, 2009 at 12:26 am
bence bravo alsın..
yok yok almasın ..
alsın alsın..
almasın..
alsın ..
almasın..
alsın.. sonra satsın.. 2.eli iyi mi .
2. el alsın…
yok yok 0 alsın..
almışken 0 alsın.
kriz var .. araba almasın..
alsın.. dursun.. sonra kullansın..
ertelesin..
hiç almasın..
hybrid bravo yu beklesin..
SW bravo alsın..
bir tane de hanıma alsın
yok ya ne alcak hanım kendisi alsın..
sonuç: alsın ama olayı fazla abartmasın..
Posted on July 13th, 2009 at 12:57 am
Arabaları bilemem ama Cenk hepsine yakışır
Son elemelerden sonra tabi ki BRAVO derim!
Posted on July 13th, 2009 at 5:57 am
alsın, alsın… Yakışır!
Posted on July 13th, 2009 at 7:40 am
Cenk yaratıcı adam, başarılı adam.. doğru seçimi yapar kesin…
aklında bravo varsa bravo valla.
arabayı bravo alsın, bizden de bravo alsın…
Posted on July 14th, 2009 at 3:42 am
megane ‘yenilikçi’ diye ortaya çıktı, ama ben herhangi bi yenilik göremedim. ben olsam megane’ı elerdim.
ama sen biliin tabii
Posted on July 14th, 2009 at 3:44 am
Ben Bravo ve Auris’i tutuyorum. Renault’ya pek güvenim yok şahsen.
Posted on July 14th, 2009 at 4:57 am
Bence Renault almasın, benim şirket arabası ve pek memnun değilim. Toyota iyi bir alternatif olabilir ama.
Posted on July 14th, 2009 at 8:36 am
Son elemeyi hafta sonu yapmış bulunuyorum…
Megane elenir!
Çok yeni bir model olması ve iddialı bir kampanyayla pazara girmiş olması, Fiat’a alternatif olacak ikinci en güçlü servis ağına sahip olduğunu düşünmem nedeniyle sonlara bırakmıştım ki hafta sonu bunun da çok da gerçekçi olmadığını öğrendim.
Öncelikle garip huyları olan ve kendine münhasır standartlar oturtmaya çalışan Fransızlar’ın otomobillerindeki o havayı sevmediğimi farkettim. Bir İtalyan’la bir Fransız’ı birbirinden ayıran o “sempati” unsurunu test-drive’da bile hissettim. Sempatik değil Megane. Kendi kendine gösterişli bir otomobil ve Avrupalı değil de fazlaca “Fransız”. Ne demek istediğimi, İngilizce anlatmaya çalıştığın derdini anlamamakta ısrar eden bir Fransız’a denk gelmiş birisi anlayacaktır. Bu arada “prototip” dışında kalan tüm Fransızlar’ı tenzih ederim. (Özellikle Steph! Aydıncım, yengemiz ayrıııı, Sarkozy ayrı!)
Geyik bir yana, Yeni Renault Megane, aslında eskisi kadar “yeni” girmemiş piyasaya bu sefer. Sanırım “garip” bir otomobil olması nedeniyle HB versiyonu çok sıkıntı yarattı piyasada. Bu sefer daha sıradan, arka görünümü oldukça vasat, ön ızgarası ile Audi aurası peşinde koşan bir otomobil görüyoruz.
Dış görünüm çok çok subjektif bir konu. Asıl elenme sebebi, “Sağır Motor” sorunuydu. Otomobil çok hissiz geldi bana. Tepkileri, sesi, motorun sürücüyle interaksiyonu o kadar zayıf ki, otomotik şanzımanla kullansam iyice otomobil zevkim sıfırlanır diye düşündüm. Bu konuda biraz tutucu olabilirim ama motorun gücünü, torkunu hissetmek güzel bir şey…
Hafta sonu bu kadar vakit ayrırabildim, Auris’i de deneyeceğim imkan bulabilirsem. Tatil öncesi işler güçler yoğun, çok da koşturamıyorum bu aralar…
Tekrar teşekkürler herkese!
Posted on July 16th, 2009 at 12:56 am
paşam ne auris’i ne brovosundan bahsediosunuz.alfa mito dururken neyi düşünüosun.hepsinden performanslı(155 hp),hepsinden şık(vıışşş),üstelik diğerleriyle aynı paraya.en önemlisi o bi alfa..cuore sportivo!!
Posted on July 25th, 2009 at 5:06 am
Tüm seçeneklerin içinde zaten alınacak otomobil belli imiş: Toyota Auris.
Ama biz Cenk’e ne tavsiye edersek edelim sonuçta Fiat Bravo’ya karar vereceği için boşu boşuna kaliteli ve açık ara önde olan bir otomobil olan Toyota da elenecek diğerleri gibi..
Posted on July 25th, 2009 at 5:05 pm
Cenk merhaba;
Ben 120 HP dizel otm. bravo kullanıcısıyım. Mesleğim mühendislik ama işin kötüsü hayat tarzım da mühendis gibi. Tüm kararlarımı karşılaştırma tabloları, fizibiliteler ve hesaplarla vermeye o kadar alışmışım ki çoğu zaman kendimi marketin manav reyonunda cherry domatesin salkım domatese karşı lezzet ve kolay yenebilirlik avantajının kabuk ve yeşil saptan meydana getirdiği ekonomik dezavantajına durumunu düşünürken buluyorum.
Neyse; asıl konuya geleyim. Ben aracımı almadan önce 3 ay boyunca akla gelebilecek tüm markaların küçük ve orta sınıf modellerinin tüm teknik tablolarını ve donanımlarını inceledim. Ardından belirlediğim 24 (evet yanlış okumuyorsun, yazıyla #yirmidört#) aracın teknik özelliklerini ve donanımlarını 3 km genişliğinde bir excel tablosuna yerleştirerek, ilk yatırım ve bakım maliyetlerine göre fayda/maliyet oranlarını hesapladığımda benim için de son ikiye Bravo ve Auris kaldı.
Auris’i kullanır kullanmaz (Bravo’yu test edişimin üzerinden yaklaşık 8 ay geçmiş ve hiçbirşey hatırlamazken bile) tercihimi Bravo’dan yana kullandım.
Otomobile tutku derecesinde bağlı ve her dakika otomobil konuşan arkadaşlarım bile (ki hiçbiri Fiat konusunda iyi düşünmezlerdi) arabada en ufak kusur ve söyleyecek herhangi birşey bulamadılar. Hatta şu anda bazıları arabasını değiştirmeye veya tanıdıklarına Bravo aldırmaya çalışıyorlar.
Ben de bir Fiat fanatiği olmamama ve hatta Grande Punto alan arkadaşlarımla “Ulen Fiat’dan araba alınır mı ooolum???” diye dalga geçmeme rağmen Bravo gibi bir araç yaparak bana tüm ukala sözlerimi yediren Fiat’a da hepten kıl olduğumu söylemeden edemeyeceğim.
İşin ekonomik tarafına gelince; şöyle kısacık iki örnek vereyim:
1. Arabayı aldığımın ertesi günü hayvanoğluhayvan hırsızın biri arabamın arka kelebek camını kırdı. İşçilik dahil 47 TL’ye hallettik. (Ford için 100küsür’lü rakamlar telaffuz ediyorlar)
2. Mayıs ayında 10.000 bakımına girdim. Yağ, filtreler vs değişti, soğutma sıvıları tamamlandı, fren diskleri temizlendi, tüm kontroller yapıldı. Dizel araç olmasına rağmen (İnternet randevusu indirimi %10 ile) 117 TL’ye çıktım. Honda kullanan arkadaşlarım (ben de eski honda kullanıcısıyım) 200-280 civarı ödüyorlar.
Artık sen bilirsin….
Posted on August 11th, 2009 at 7:42 am
Cenk olm damdan düser gibi olacak bu kadar seneden sonra hani su “Merhaba abi nasilsin? Uzun zaman oldu” falan ayaklarini direk gecip cevabimi veriyorum: Peugeot 308, hem de söyle lacivert, metalik…. vs…vs…vs…
Posted on August 27th, 2009 at 2:31 am
tıkanmışız ??
Posted on August 31st, 2009 at 5:56 pm
Auris ve Bravo kalmış sen hala düşünüyor musun?
1. Auris aynı donanım seviyesinde pahalı kalır.
2. Bravonun motor ve dizaynı kıyaslanmaz.
Cevap: Bu saatten sonra düşünmeden alsın hatta sonra mümkünse hemen yarı fiyatına bana satsın
Posted on April 28th, 2010 at 2:37 pm
Merhaba Cenk,
2004 yılında (grande punto’dan da önce) fiat punto multijet araba alacağımı ilan ettiğimde herkes “tır tır tır dizele mi bincen olum? Üstelik fiat!!!” diyorlardı. Hepsi peşimden dizelci oldu ama bütçelerine göre çeşitli marka ve modellere savruldular. Benimki ise hem bakım masrafları olarak hem de servisimin güvenilir ustalığı ve dürüstlüğü sayesinde (Yılmaz Oto Fiat Yetkili Servisi, İzmit) 215000 km’yi buldu. Hala kullanmaktan büyük keyif alırım. Ancak artık ikinci bir araba lazım oldu ve bravo’dan başka model düşünemiyorum. Yani aşağı yukarı aynı durumdayız. Benim de internetten bakmadığım ilan kalmadı gibi, ama satıcılar arabalarının özellikleri konusunda ya çok bilgi sahibi değiller ya da hele bi arasınlar da aslını anlatırız politikası güdüyorlar. Kesinlikle bravo diyorum…
Posted on August 25th, 2010 at 6:47 am
Merhaba Cenk.
))) Hazırlayanların ellerine sağlık.
Çok merak ettim, aldın mı Bravo’yu? Biz de çok beğendik ama kararsız kaldık. Şimdi de almak üzereyiz. Aldıysan ve kulandıysan yorumlarını alabilir miyim?
Öncelikle çok sevimli ve güzel bi sayfa olduğunu belirtmek istiyorum. Gayet eğlenceli.
Posted on September 1st, 2010 at 11:46 pm
Cenk yaratıcı adam, başarılı adam.. doğru seçimi yapar kesin…
aklında bravo varsa bravo valla.
arabayı bravo alsın, bizden de bravo alsın…
Posted on September 3rd, 2010 at 5:28 am
merhaba cenk sen daha bravo 120 beygir almadınmı. Aldıktan sonra bravosuz geçen her saniye için üzüleceksin:)))